Odstąpienie od umowy
- Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego i zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od daty odebrania przesyłki i wysłanie oświadczenia na adres:
Bellana Sp. z o.o. ul. Sztombergi 100, 28-200 Staszów lub e-mailem na adres: hello@bellana.pl
Wzór oświadczenia do pobrania:
Formularz reklamacji lub zwrotu towaru, wersja w PDF
Formularz reklamacji lub zwrotu towaru, wersja w WORD
Sklep niezwłocznie przekaże Klientowi zapisane na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia, w formie pisma za pośrednictwem Poczty Polskiej lub mailem, w zależności od wymagania Klienta. - Zwracany Towar należy odesłać również na powyższy adres pocztowy sklepu. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty wysłania przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
- W miarę możliwości prosimy o dołączenie paragonu lub faktury (lub ich kopii), co znacznie ułatwi nam zaksięgowanie zwrotu.
- Sklep zwraca wszystkie koszty poniesione przez Klienta w związku z zawarciem umowy sprzedaży nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania oświadczenia. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania towaru z powrotem lub otrzymania od Klienta dowodu odesłania towaru. Zwrot dokonywany jest w formie przelewu bankowego na wskazane przez Klienta konto, lub w innej bezpłatnej formie uzgodnionej z Klientem. Jeśli była wystawiona faktura, Sklep wystawi i prześle do Klienta stosowną korektę faktury. Po otrzymaniu podpisanej przez Klienta kopii korekty, Sklep niezwłocznie zwróci środki pieniężne. Zwrotowi podlega całkowity koszt poniesiony przez Klienta w momencie dokonania zakupu wraz z poniesionym kosztem transportu towaru do Klienta.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa uważana jest za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, odnosi się do świadczeń, które z uwagi na swój charakter nie mogą zostać zwrócone, lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu, lub rzeczy dostarczane są w zapieczętowanych opakowaniach i nie można ich zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu do Klienta.
- Zwrot towaru odbywa się na koszt Klienta. Wysokość kosztu odesłania towaru jest uzależniona od cennika Poczty Polskiej lub cennika firmy kurierskiej, z której Klient korzysta dokonując zwrotu. Zwracany przez Klienta towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu. Nie odbieramy przesyłek za pobraniem.
Zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 524/2013, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/“